Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu

Te Anau

Blijf op de hoogte en volg Irene

15 December 2013 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Vandaag hadden we een rustig dagje gepland, maar al met al zijn we best druk geweest. Eerst om kwart over negen naar het wildlife centre. De Takahe ou gevoerd gaan worden en dus zichtbaar zijn. Wij waren niet de enige. Ik denk dat Japan momenteel leeg staat, want die lopen allemaal hier. Ook op zoek naar de Takahe. Ze waren nog niet gevoerd, bleek later, maar ze waren we te zien, dus missie geslaagd. 2 van de 280 Takahe gespot. Daarna de souvenir winkels afgestruind, die ook vol zaten met Japanners. Bij een tuincentrum weer eens wat zaadjes gekocht, daar hebben we er inmiddels zo veel van, dat ik er wel een tuin bij kan gebruiken. Dat wordt eerst een kas kopen als ik thuis ben. Terug in het hostel begonnen aan de missie tas inpakken. Dat buiten gedaan, want de zon scheen, en nadat we eerst een ravage hebben aangericht aan zooi, de boel netjes in kunnen pakken voor morgen. Even gegeten en bedacht dat we wel eens naar Mirror Lake konden rijden, voor de weerspiegeling van de bergen in een meer. Slechts 60 kilometer rijden. Het mooie weer stopte eigenlijk vrij vlot, en van mirror Lake was dan niet echt sprake. Maar ach, we waren halverwege Milford Sound, dus we konden net zo goed door rijden naar het eindpunt,wie weet was het weer daar beter. Onderweg nog een rondje gelopen in een bos, waar de bomen helemaal vol met mos zaten. Echt heel mooi. Weer door de Homer Tunnel, en wederom aan de andere kant vol in de bewolking en regen. We wilden bij een grote waterval kijken, helemaal aan het einde bij de boot terminals. Eenmaal daar zat er een groot hek voor met een enorm slot, wat ons deed vermoeden dat ze liever niet hadden dat wijngaarden zouden gaan. Dat is dus ook maar niet gedaan. Het weer was net als gisteren niet goed, en zelfs de sandflies hadden het voor gezien gehouden. Ze moeten toch eens op al die mooie plaatjes van Milford Sound gaan zetten, dat de kans op de weer vrijwel nihil is met negen meter neerslag per jaar. Die mooie blauwe luchten heb ik in ieder geval niet gezien. Weer begonnen aan de twee uur durende terugtocht. Bij de Homer Tunnel moesten we weer wachten. Daar zat ook een Kea, de papegaai. Wat een geweldig slimme beesten zijn dat. Ze gaan gewoon de auto's af om te kijken of er wat te eten te halen is. Gaat er geen raampje open, dan gaan ze verder naar de volgende auto. Toen ik de auto uit ging voor een foto kwam hij gelijk eraan. Je mag ze niet voeren, dus dat doen we dan ook niet. Tegen half zes waren we terug in Te Anau, en zijn we gaan eten. Nog even wijn gehaald voor wellicht onderweg en vanavond, en morgenlands we op pad. De weerberichten zijn wisselend. De een zegt dat het droog blijft, de ander dat het drie dagen gaat regenen. Als we van het laatste uit gaan, kan het alleen maar meevallen, en ach...het zijn geen enorme afstanden.