Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu

Auckland

Blijf op de hoogte en volg Irene

01 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gisteren waren we al erg vroeg weer wakker door onze snurkende kamergenoot. Balen, want we hadden graag wel wat langer willen slapen. We zaten dus om half acht al weer in de auto, op weg naar Auckland. Dat was ongeveer 280 kilometer rijden. Het was erg rustig op de weg zodat we flink opschoten. Onderweg was er niet zo heel veel te doen. Alleen een park waar ze een hek omheen hadden gezet en daar zaten allemaal zeldzame vogels waaronder de kiwi en de Takahe. Dat leek ons wel wat. Bleek alleen dat we bij de noord ingang waren, en de officiële ingang zat aan de zuidkant, wateren stuk omrijden was. En we existenties of het wel open zou zijn. Het enige dat wij konden doen was erom heen lopen, maar dat was een wandeling van zes uur. Dat dus maar gelaten voor wat het was en tegen twaalf uur waren we in Auckland. We konden pas om twee uur inchecken, dus we moesten ons nog even vermaken. Besloten de stad in te lopen en daar was vast te eten, en dan vanavond onze broodjes opeten. Wederom op zoek naar een kathamndu en Macpac. De eerste was wel open, de laatste niet. Bij de burger king gegeten, maar daar deed het internet het niet, dus daarna door naar de Mac voor een kopje thee en internet. Uiteindelijk waren we om twee uur terug en konden we naar de kamer. Daar even geslapen, want de afgelopen nachten waren niet heel geweldig wat slapen betreft en inmiddels was ik knap moe aan het worden. Tegen vijf uur weer wakker en gekeken wat we de laatste dagen in the Bay of Islands konden doen. Een optie was met dolfijnen zwemmen, en omdat her weer de komende dagen er goed uit ziet, dit maar gereserveerd voor zondag. Ook nog de laatste overnachting die we nog niet geregeld hadden gereserveerd. Na ons spectaculaire avond eten, ik kan inmiddels geen lachende koe meer zien, weer de stad ingelopen om ons te vermaken. Uiteindelijk kaartjes gekocht voor de Hobbit en daar hebben we tot half elf naar gekeken. Onze kamergenoten vielen voor deze nacht mee, geen gesnurk, maar ze komen uit Kuala Lumpur en al hun bagage is ingespoten met een enorm stinkend spul. Gadverdamme. Vanochtend om half acht voor wakker en zomeren nog naar d Macpac, voor de laatste keer denk ik zo. Daarna door naar Paihia en kijken wat we daar kunnen doen, maar ik de k dat dit wel hel wat is, aangezien een het een populaire vakantiebestemming is.