Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu

Auckland

Blijf op de hoogte en volg Irene

05 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gisteravond hebben we onze wijnvoorraad nagenoeg opgemaakt. Nog twee kleine glazen over voor de laatste avond. Al vroeg naar bed gegaan, want moe waren we ervan geworden. Vanochtend op tijd er weer uit voor on triplje naar de dolfijnen. Om acht uur vertrokken we, en er werd gelijk al gezegd dat het weer niet geweldig was, veel wind, waardoor de boot niet overal kon komen en dat het zwemmen alles behalve zeker was. Na twee en een half uur varen nog geen dolfijn gezien en eigenlijk begon ik het wel wat zat te worden op de boot. Het enige leuke was dat er mensen voorop de boot waren gaan zitten, en zeiknat werden door een enorme golf, want het was idd erg onstuimig. De nodige mensen waren al knap ziek geworden. Maar tegen kwart voor elf hadden we dan eindelijk dolfijnen. Geweldig om te zien, maar door de hoge golven onmogelijk om ermee te gaan zwemmen. Daarnaast waren er ook kleine dolfijnen bij en dan mag het sowieso niet. Jammer, maar niets aan te doen. Tegen kwart over twaalf waren we weer terug. Gelijk doorgereden naar onze eindbestemming, Auckland, voor de laatste avond. Dat schoot, net als de heenweg, niet erg op, en besloten om een andere weg te nemen die in ieder geval rustiger was. Tegen kwart voor vijf waren we in Auckland. Heerlijk uiteten geweest bij een Frans restaurant voor veel geld. Maar dat was de moeite waard. Vanavond nog even rustig aan doen, en morgen om negen uur gaan we richting autoverhuur om de, inmiddels er smerige, auto terug te brengen.
Dan hebben we de afgelopen weken 8600 kilometer gereden, waarvan ongeveer 400 kilometer over dirtroads, 1000 kilometer over slibberige bergweggetjes. Zeker 150 one lane bridges overgestoken, nog meer passings lanes gebruikt om slome mensen in te halen, ongeveer 150 auto's aan de kant geduwd, minstens 1500 platte possums gezien, waarvan ik er eentje heb bijgedragen. Daarnaast veel platte egels, konijnen en pukeko's tegen gekomen. En natuurlijk heel veel mooie dingen heb gezien, wat het een onvergetelijke vakantie maakt. Morgen het vliegtuig in voor de 29 uur durende terugreis, zonder wachten op het vliegveld en naar huis rijden. Dan kan ik eindelijk mijn nieuwe badkamer gaan inwijden...denk dat ik er dan wel aan toe ben.