Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu

Kaikoura

Blijf op de hoogte en volg Irene

08 December 2013 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hadden we een keer fijne matrassen, moesten we er om zes uur al uit omdat we de ferry moesten halen. Hij vertrok wel stipt om 8 uur en het zou 3,5 uur gaan duren. Op open zee was het wat onstuimig, want waaien deed het nog steeds. Tegen kwart over elf kwamen we de haven van Picton binnen en om half twaalf waren we al weer aan het rijden. De kust was erg groen, maar bij Blenheim werd het kaler, wat ook erg mooi was. We konden lekker doorrijden omdat iedereen voor mij aan de kant ging, en onderweg zijn we twee keer gestopt. Halverwege Kaikoura ging de weg langs de kust en kon je de bergen met sneeuw al zien. Omdat ik inmiddels niet meer reed, heb ik, als een echte Japanner geprobeerd uit de auto foto's te maken. Maar dat vergt nog wel enige oefening. Zo tegen half twee waren we in Kaikoura. Daar even naar de touristinfo gegaan en de folderfetisj van Ronald te bevredigen en avondeten gehaald. We konden nog niet inchecken bij het hostel, dus maar gaan lopen naar de zeeleeuwen kolonie die om de hoek zou zijn. Er was een wandeling van drie uur, en die zouden we gaan doen. Eenmaal bijnde kolonie, waar je aldus Ronald over de zeeleeuwen zou struikelen, was sprake van een zondagsdienst, want we konden er maar een paar vinden. Het mooie weer was inmiddels ook op, en het begon te regenen. Daarom maar besloten om terug te lopen naar het hostel. Daar konden we inmiddels inchecken en de matrassen zien er weer geweldig uit, en we hoeven er morgen niet al te vroeg uit. Het uitzicht van het hostel is prachtig. Je kijkt uit op de baai met de bergen op de achtergrond. Zo eerst maar eens even verantwoorde spinazie eten en dan de rest van de avond rustig aan. Morgen rijden we eerst naar Christchurch, kijken daar even rond en gaan dan verder naar Lake Tekapo. Wel een aardig eind rijden, maar om in Christchurch te blijven hangen lijkt ons ook niet echt wat.