Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu

Napier

Blijf op de hoogte en volg Irene

03 December 2013 | Nieuw Zeeland, Napier

Vanochtend na het ontbijt eerst even naar de winkel gegaan om stoelen te halen voor ons aankomende kampeer avontuur. Onze foto's opgehaald en kaartjes geschreven. Tegen tien uur moesten we bij een geiser zijn bij waitapou. Die zou om kwart over tien spuiten met behulp van wat zeeppoeder. Stelde niet heel veel voor vergeleken met IJsland, maar we pakken het toch mooi weer even mee. Daarna was het wachten op twaalf uur, want dan zou mijn lens gearriveerd zijn. Dat bleek niet het geval, ze hadden hem niet op voorraad. Voor jan met de korte achternaam gewacht. Daarna gelijk vertrokken richting Napier. Dat was ongeveer 200 kilometer verderop. Onderweg nog even gestopt om te eten en een korte wandeling gemaakt door een of ander bos met veel mooie bomen. Tegen kwart over twee weer eerder gereden. Het landschap veranderde van groen naar veel gele brem en naaldbossen. De weg werd ook wat slingerig. Tegen half vier waren we in Napier. Dit staat bekend om zijn art deco huizen, maar die zie je wat lastig omdat overal winkels in zitten met bijbehorende uithangborden en gevels. Het ligt pal aan de kust, maar een mooi strand hebben ze niet echt. Wel hebben ze hier een possum winkel, waar je van alles kunt kopen gemaakt van de vacht van een possum. Deze beesten zijn hier een ware plaag, en worden veel doodgereden, en dat vinden ze geen probleem hier. Ze zijn hier geïntroduceerd, en hebben geen natuurlijke vijanden, waardoor ze zich lustig voortplanten. Opzicht zij het best leuke beestjes en vind ik het ook weer zielig dat ze zoveel platgereden worden. Maar goed...the only good possum is a dead possum, zoals ze hier zeggen. Morgen gaan we naar Cape Kidnappers, waar veel Jan-van-Genten zitten. Dat is een stuk lopen, en voor de middag willen we de wijngaarden en bijbehorende wijnboerderijen gaan bezoeken. Waar ze hier niet over nagedacht hebben is dat het wel handig is als er een tour begint bij het hostel, want na al dat wijnproeven kun je niet meer rijden. Maar dat moeten we morgen maar eens verder gaan bekijken. In Napier ook of even gezocht naar een lens,maar die schijnt lastig te krijgen, ik heb hem nu besteld voor in Wellington, waar we hem zaterdag op kunnen halen hoop ik. Het auto rijden gaat steeds beter, ik ben pas twee keer op de verkeerde weghelft beland, waar ik dan door tegenliggers op geattendeerd werd. Verder ben ik pas 1 keer bijna aan de verkeerde kant in gestapt en zet ik steeds minde vaak de ruitenwissers aan. Het enige dat lastig blijft is het inschatten waar het verkeer vandaan komt, ik kijk telkens naar de verkeerde kant, maar ook dat zal wel wennen. Ik weet niet of ik morgen op internet kan, dus als dit niet het geval is, dan ben ik in Wellington pas weer online. donderdag gaan we verder naar het zuiden naar de Pinacles. Daar is een camping waar we gaan staan, en aangezien we zelfs ons eigen water mee moeten nemen, verwacht ik niet dat er wel WiFi is.

  • 03 December 2013 - 19:51

    Willy:

    het ziet er allemaal weer mooi uit. wat heb je nu weer gedaan met je lens?? je bent altijd zo voorzichtig (ha ha). nu lekker kamperen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Napier

Irene

Actief sinds 03 Nov. 2013
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 13227

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 25 September 2015

Noord West Amerika

26 November 2013 - 07 Januari 2014

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: