Rotorua dag 2 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu Rotorua dag 2 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu

Rotorua dag 2

Blijf op de hoogte en volg Irene

02 December 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Voor vandaag hadden we een rustig dagje gepland. Uitgeslapen tot maar liefst kwart voor zeven, wat voor mij een hele prestatie is. Vanochtend eerst even een stukje door het park gelopen. Ook hier zijn veel warm waterbronnen. Maar hier was het ons niet om te doen. We moesten op zoek naar de loopkip...ten minste zo noemen wij hem, in net eggie heet hij pukeko. Daar zaten er genoeg van, dus dat hoefde niet zo'n probleem te zijn. Dat was het ook niet en al snel wat foto's kunnen maken. Ook het vogeltje die wij de Pauw noemen maar in het eggie fantail heet, gezien, maar die laten zich lastig op de foto zetten. Het is wel een mooi park, en ze hadden zelfs een kokende modderpoel, die toch erg leuk blijft om naar te kijken. Na onze wandeling even naar de winkel geweest voor wat boodschappen en een fotowinkel gevonden waar ze mijn lens niet hadden, maar wel konden bestellen, en dan issie er morgen middag. Dat is wel prettig. Daarna even wat souvenir rommel gehaald en toen richting waitapou waar een Spa zit met allemaal warm waterbaden. Niet dat het koud is, een graad of 24, maar een dagje relaxen moet kunnen op vakantie, want je wordt best moe van vakantie vieren. Het bad was prachtig, mooie natuur erom heen en de bron van al het water is 1 van de grootste ter wereld. Deze uiteraard ook nog even bekeken. Probleem bij mij is alleen dat ik niet zo lang niets kan doen, ik verveel me dan snel en met het redden van beestjes uit het water kun je je dag niet helemaal vullen. Tegen half twee dus maar weer vertrokken. Onderweg zat nog een vulkaanvallei die wellicht leuk was om te bekijken. Bleek om een betaald iets te zijn en voor 48,50 rond gereden te worden was toch iets teveel van het goede. Dus maar weer terug gegaan naar de auto. Daar bleek dat Ronald graag van al onze spullen af wilde, want hij had zijn deur wagenwijd open laten staan. Gelukkig dus dat we het park niet in zijn gegaan, want dan waren we best wel veel zooi kwijt geweest. We zij terug gereden naar het Rotorua en daar even rondgelopen en bij de Carls jr. gegeten, echt mega hamburgers daar. Dat wordt vanavond laat eten, want we hebben ook laat geluncht. Terug bij het hostel de auto weer even gereorganiseerd, want inmiddels wordt de bende daar steeds groter en ben ik steeds vaker van alles kwijt, nou ja kwijt, ik weet dan even niet waar het is. Ik miste nu mijn iPad. Lag niet in de auto en niet op de kamer. Bleek dat ik deze in de gemeenschappelijke woonkamer aan de oplader had laten liggen en vergeten was mee te nemen vanochtend. Hij was inmiddels wel helemaal opgeladen. Vandaag gaan we verder zo min mogelijk doen vandaag. Ook wel eens prettig en kijken hoe lang we het volhouden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Irene

Actief sinds 03 Nov. 2013
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 13223

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 25 September 2015

Noord West Amerika

26 November 2013 - 07 Januari 2014

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: