Port Angeles - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu Port Angeles - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu

Port Angeles

Blijf op de hoogte en volg Irene

22 September 2015 | Verenigde Staten, Port Angeles

Gisterochtend heel vroeg weggegaan uit Uclutet. Het was een beroerde nacht, met een snurker op de kamer, dus tegen half zeven zaten we al in de auto. Het regende nog steeds, sterker, het kwam met bakken uit de lucht, waardoor de wegen ook vol met water stonden, en we anderhalf uur hebben gedaan over 85 km. Tegen kwart over acht waren we in Port Alberni, waar we even een kopje thee hebben gedronken. Daarna nog even een keer gestopt in Duncan, maar dat was compleet uitgestorven, dus door naar Victoria. Het weer was al wel langzaam beter geworden, maar in Victoria regende het weer een beetje. We konden pas om 15:00 uur het hostel in, dus maar wat door de stad gelopen.mdat doet wat Engels aan, en er was een Fishermans Warf, maar dat stelde niet veel voor. Inmiddels kon ik ook wel wat slaap gebruiken, na een nacht van vier uur slapen. Uiteindelijk konden we inchecken en de kamers waren best okay. Wel mag je hier meer niet dan wel, overal staan regels etc. Maar goed, ook dit is maar voor 1 nacht, en voor de laatste drie nachten hebben weer motels geboekt. Dit is vaak net zo duur als een hostel, soms zelfs goedkoper en je hebt een eigen kamer en badkamer. Vanochtend tegen half negen op pad gegaan. De boot zou om drie uur vertrekken, en we moesten er om half twee zijn. We hadden dus wat tijd te vullen. Ook nu weer door de stad gelopen, gekeken bij de haven waar de watervliegtuigen landen en opstijgen, thee gedronken, gegeten en ons wederom verbaasd over hoeveel daklozen er ook hier zijn. Om een uur hadden we de stad wel uitvoerig genoeg bekeken, en zijn we met de auto naar de ferry gereden, die echt vanuit het centrum van de stad vertrekt. Dat ging soepeler dan we verwacht hadden, geen uitgebreide vragen, maar we konden zo de boot op. Het was anderhalf uur varen en aanzienlijk beter weer dan de heenweg. Zelfs nog dolfijnen zien zwemmen. In Port Angeles gelijk naar ons motel gereden, dat heel dichtbij zat. Nog even een bezoekje gebracht aan de Walmart en gegeten bij Jack in the Box, een fastfoodketen die we nog niet hadden gehad. Was trouwens ook de laatste keer daar, want echt snel ging het er niet. De plannen voor de aankomende dagen zijn weer iets gewijzigd. Morgen gaan we naar Olympia National Park, daar zijn zij twee wandelingen die we willen doen, dan rijden we door naar Olympia. Gaan we woensdag naar Mount st Helene, een vulkaan, en dan rijden we terug naar Tacoma, waar we een motel vlakbij de luchthaven hebben, zodat we donderdag de auto bijtijds in kunnen leveren.