Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu

Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Irene

17 September 2015 | Canada, Vancouver

Giesterochtend, na een nacht met alleen maar regen, en weinig slapen, zijn we bijtijds vertrokken naar Kelowna. Ten minste daar zijn we uitgekomen. We hadden niet echt een plan om ergens heen te gaan, en wilde eigenlijk kamperen, maar na de afgelopen nacht, de kans op regen in de regionaal we zaten, hebben we uiteindelijk besloten toch een motel te nemen. Dat werd dus om Kelowna. Deze plaats ligt in een vallei, waar het erg weinig regent, dus we hadden best mooi weer. Omdat er niet heel veel te doen was, de puzzel er maar eens bijgepakt. Deze hadden we al aan het begin van de vakantie gehaald voor dit soort gevallen. Na een nacht met genoeg slaap, zijn we vanochtend richting Vancouver gereden. Het nog meer dan 300 kilometer rijden, maar de weg was prima, dus we schoten lekker op. Tegen 1 uur waren we er, en toen moesten we ons motel nog vinden. Dat was even zoeken, want het uithangbord was kapot. Het ligt een beetje in een achterbuurt, met veel massage salons, die, naar ik aan neem, meer doen dan alleen masseren. Maar het motel zelf is keurig, het is net gerenoveerd, alles ruikt nog naar verf, en de de kamers zijn keurig. En dat voor evenveel geld als een hostel in het centrum, waar je de auto nergens kwijt kan, en je kamer moet delen, evenals je badkamer. We zijn naar het centrum gegaan met de trein, die hier op 10 minuten lopen vertrekt. Wat door het centrum gelopen, de toren op geweest, we hebben die in Calgary en Seattle immers ook gedaan. Tegen zeven uur waren we terug. Morgen gaan we naar Stanleypark, daar kun je ook fietsen huren, en de verdere toeristische attracties bekijken. Dan nemen we vrIjdag de boot naar Vancouver Island.