Boise - Reisverslag uit Boise, Verenigde Staten van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu Boise - Reisverslag uit Boise, Verenigde Staten van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu

Boise

Blijf op de hoogte en volg Irene

08 September 2015 | Verenigde Staten, Boise

Gisteren zijn we met piepende banden uit Idaho Falls vertrokken. De reis ging richting Craters of the Moon. Een lange rechte en saaie weg, waarbij ik gedurende 84 mijl mijn gas en rem pedaal niet een keer heb hoeven aan te raken. Het was dodelijk saai om te rijden, lange rechte wegen, kilometers lang. Het park was best wel mooi, bestond uit lava van een vulkaanuitbarsting van 2500 jaar geleden. Hier een rondje gereden, wat rondgelopen en vogels gespot. Daarna was even de vraag of we naar Twin Falls zouden gaan, of naar Boise waar een roofvogelcentrum zou zitten. Gezien de tijd gekozen voor het laatste. Dat was nog een heel eind rijden, en we kwamen net op tijd aan om nog naar binnen te mogen. Het was niet echt een aanrader. Een paar levende vogels, maar vooral veel dode. Ze hebben wel een broedprogramma, maar na 10 minuten hadden wij het wel gezien. Maar verder gereden naar Boise, waar we een hotel hadden geboekt. Dat lag vlakbij de luchthaven en de snelweg, dus mooi dichtbij de grote wegen. Na een lange nacht slapen vanochtend naar Idaho City gereden, een oud mijnwerkersdorp. De gebouwen stamde hier nog daadwerkelijk uit die tijd, en waren niet echt onderhouden. Het was leuk om te zien, maar er was niet veel te doen, mede doordat het Labour day was. Na een half uur gereden, de weg bood wel mooie uitzichten. Eenmaal terug in Boise op zoek gegaan naar het historisch centrum. Dat is wel aangegeven, maar niet te vinden, er zijn hier gewoon geen stadscentrums te vinden die interessant zijn. Behalve dan een grote mormonen tempel waar we niet in mogen omdat we nog niet bekeerd zijn, en dat gaat ook niet gebeuren. Het boek dat we hebben gekregen is niet echt ontspannende lectuur te noemen. Na een half uur hadden we het daarom ook wel gezien, en zijn we doorgereden naar denoude gevangenis van Boise. Deze is pas in 1973 gesloten en gezien de inrichting had dat ook wel wat eerder gekund, wat een oude zooi. Hier hebben we wel enige tijd doorgebracht, het was wel interessant om te zien hoe het er van binnen uit zag, en geloof min, dat was niet erg opbeurend. Nadat we wederom op een parkeerplaats hadden geluncht, om de een of andere reden eten wij altijd op een parkeerplaats in plaats van de rest areas die ze hiervoor hebben gemaakt, zijn we op zoek gegaan naar een Wallmart. Dat blijft een fascinerende winkel, we zijn er nu al een keer of zes geweest de afgelopen week, maar het blijft leuk. Ook de Walgreens, een andere supermarkt bezocht en vervolgens door naar de Rei. Tegen drie uur hadden we ons programma afgewerkt en zijn we naar het hotel gegaan. Hier even gezocht naar een overnachting voor morgen. De hostels zijn hier net zo duur als een hotel, dus de keuze hierin is snel gemaakt. Ronald heeft nog even gezwommen en ik heb even gelezen voordat we zijn gaan eten. Vanavond even de planning bekeken en morgen moeten we toch even een aanpassing gaan maken, en het een en ander gaan vast leggen voor Bannf en Jasper, anders belanden we in een hostel op een slaapzaal voor 42 man, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Het weer is hier prima, en voor Glacier ziet het er goed uit, dus daar kunnen we gaan kamperen. Daarna zien we wel verder.