Yellowstone part three - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu Yellowstone part three - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu

Yellowstone part three

Blijf op de hoogte en volg Irene

04 September 2015 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Vannacht wederom een onweersbui gehad, maar het was niet koud. We waren wat vroeger wakker dan de dag ervoor, en omdat we geen camping meer hoefde te reserveren, dat hadden we gisteren al gedaan, konden we gelijk op pad. Onderweg een keer geen bizons op de weg, maar wel een coyote aan de kant van de weg. Hij stond er mooi bij, veel foto's gemaakt, om daarna tot de conclusie te komen dat er geen kaartje in de camera zat. Dikke shit dus. Gelukkig later een squirrel bereid gevonden om op de foto te willen, we zaten er zo dichtbij dat de lens niet meer scherp wilde stellen. Daarna wat oponthoud door een bizon die op zijn dooie akkertje over de weg liep, en het duurde even voordat we die in konden halen. Naar Old Faithfull gereden en gekeken welke geiser er al eerste zou gaan. dat was Daisy en daar heen gelopen, we waren mooi op tijd en verder een stuk door het geiserpark aldaar gelopen. Omdat we wat tijd over hadden en we niet wisten wanneer we een gelegenheid zouden krijgen om te wassen, hebben we dat daar maar gedaan. Alleen de droger was iets te enthousiast, zodat sommige kledingstukken van maat zijn veranderd. Daarna richting het noorden van het park gereden, mammoth springs, omdat het weer wat minder werd en het voord de foto's wel mooi zou zijn als we mooi weer hebben. Daar ook een rondje gelopen. In het visitor centre hadden ze WiFi en hier geprobeerd om de camping voor nog een nacht te reserveren, wat niet lukte, voor het weekend zit alles vol. Uiteindelijk er eentje kunnen krijgen aan de zuid kant, wat op zich niet erg is, omdat we morgen naar Grand Teton willen. Voor daarna hebben we nog niets, maar het schijnt zondag ook te gaan sneeuwen, dus misschien wordt het dan tijd om te gaan. Kamperen is leuk, maar het moet wel mooi weer zijn. Helemaal via Tower Roosevelt terug gereden richting West Yellowstone om te eten. Onderweg weer het nodige oponthoud vanwege mensen die de dieren zitten te bekijken en hierdoor een opstopping veroorzaken. Ook wij stoppen dan iedere keer, in de hoop een beer te zien, maar dat is nog niet gelukt. Maar we hebben nog de tijd. We lopen wat voor op het schema en daarom gaan we eerst maar een stukj terug zondag, richting Idaho Falls. Daar is ook het een en ander te doen.