Yellowstone part two - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu Yellowstone part two - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu

Yellowstone part two

Blijf op de hoogte en volg Irene

03 September 2015 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Gisteravond nog genoten van een prachtige sterrenlucht. Het was erg helder en je kon echt heel veel sterren zien. Hoewel we hadden gerekend op een koude nacht, viel dat erg mee. Zelfs nog een onweersbui gehad en vanochtend was het weer mooi helder weer. Tegen half negen zijn we verder het park ingereden. Onderweg al snel de eerste bizon gezien, hoewel dat niet echt bijzondervwas, bleek later, want op het grote grasveld liepen er heel veel, ook op de weg, waardoor er al snel een opstopping ontstond. Wat verder op het eerste geothermische veld bekeken, en daarna doorgereden om op zoek te gaan naar de wandelroute waarbij je het mooiste uitzicht had op het grand prisma bassin. Het was eigenlijk gelijk al erg druk, op sommige parkeerplaatsen kon je nagenoeg niet meer op, maar uiteindelijk wel een plek gevonden en de heuvel opgelopen om de foto van de dag te maken. Dat was een illegale klim naar boven, maar het uitzicht was de moeite waard, evenals het bekijken van alle mensen die hijgend en puffend naar boven kwamen en al glijdend weer naar beneden gingen. Vervolgens richting Fairy Falls gelopen, een leuk watervalletje, maar niet heel bijzonder. Vervolgens doorgereden naar de old faithfull geiser. Wat een een enorme drukte was het daar, ook daar wat gegeten, en geloof mij, dat kan ik iedereen afraden. We hadden een hamburger (hoe kan het ook anders) maar die had werkelijk niets met een hamburger te maken. Bij de Mac zullen er dan 13 ingrediënten in een burger zitten, hier zaten er zeker 50 in, en geen ervan bestond uit vlees. Maar goed, de maag was weer even gevuld en we konden naar een geiser die elk moment uit kon barsten. We waren alleen niet de enige, de Ronald is uitgestapt voor de foto's en ik heb de geiser in mijn spiegel gezien, want een kilometer verderop was pas plaats. Vervolgens besloten terug te rijden naar Old Faithfull, want die kon ook gaan spuiten. Samen met 1500 toeristen dit bekeken en toen maar verder gereden naar Grand Village, daar hebben we even gedoucht en tja, dat was het alweer. Weer terug gereden naar West Yellowstone, net buiten het park om te eten en te internetten. Onderweg waren de bizons ook weer massaal uitgerukt en eentje ervan vond het niet zo leuk dat ik te dichtbij stond met de auto. Hij begon te grommen en toen hij daarna met zijn hoeven over de grond begon te schrapen, heb ik maar besloten dat een van ons afstand moest nemen, en dat ik dat was in dit geval. Een bizon van 1500 kilo trekt onze fiesta niet heel erg. Na enige tijd hadden ze er blijkbaar genoeg van, want ze gingen van de weg. Nu even onze thee opdrinken bij de Mac, en dan weer richting camping. Morgen gaan we meer naar het noorden en als het weer net zo blijft als vandaag, dan zijn we de gelukkigste mensen op deze aarde.