Olympia National Park - Reisverslag uit Olympia, Verenigde Staten van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu Olympia National Park - Reisverslag uit Olympia, Verenigde Staten van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu

Olympia National Park

Blijf op de hoogte en volg Irene

23 September 2015 | Verenigde Staten, Olympia

Na een heerlijke nacht, in een fatsoenlijk bed, met eigen badkamer, vanochtend tegen kwart over acht naar Olympia Nationale Park gereden. Eerst naar Hurricane ridge, waar je op een behoorlijke hoogte een stuk kon wandelen. Een hele mooie wandeling, met heel mooi weer. We konden Canada zien en Mount Baker. Het was wel behoorlijk fris, her en der was het een en ander nog bevroren. Na 2 uur waren we terug en zijn we doorgereden naar Marymene Waterfalls, een stuk bos dat net een regenwoud is, dat is het ook, maar dan zonder de regen van Vancouver Island. Het kan dus wel. De waterval stelde weinig voor, maar de wandeling door het bos was wel weer mooi. Tegen half twee zijn we verder gereden naar Olympia. dat was nog 120 mijl, op zich niet heel ver, maar wel als je nergens harder mag dan 55. We hebben er dan ook geruime tijd over gedaan en pas tegen half vijf waren we in Olympia. Het motel is van een keten, en dan merk je wel aan de faciliteiten, die een stuk minder zijn dan in de andere motels waar we zij geweest. Geen koelkast, geen gratis internet, en geen kabel tv. Ik ben inmiddels snotverkouden en heb mijn neusspray laten liggen in het vorige hotel. En nu mogen ze hier van alles zonder recept verkopen, behalve een fatsoenlijke neusspray. Ben je dan lekker mee. Morgen nog een dag te gaan en dan vliegen we donderdag alweer naar huis.