Vancouver Island - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Blijf op de hoogte en volg Irene

20 September 2015 | Canada, Ucluelet

Gisteren, nadat we ontbeten hadden, met de auto naar Stanleypark gereden. De boot zou pas tegen tien voor een vertrekken, en zo kon ik nog even op vogeljacht. Een aantal vogels kunnen vinden, maar de specht hield vandaag geen residentie op de boom van gisteren. Tegen half elf rustig richting horseshoe bay gereden waar onze voor zou vertrekken. Onderweg nog even thee gedronken om wat tijd te rekken. Maar uiteindelijk waren we nog erg vroeg bij de boot. We hebben daar ruim een uur staan wachten. Het weer was inmiddels redelijk kansloos geworden, wat ook de voorspellingen waren. Eenmaal op de boot dus ook weinig van de omgeving kunnen zien, hoewel er wel walvissen schenen te zwemmen voor de boot. Eenmaal in Nainamo aangekomen, richting Parksville gereden, waar we zouden overnachten. Een motel met midgetgolfbaan, wat wil een mens nog meer. Nou, mooi weer, om maar eens iets te noemen. De avond doorgebracht met ergens wat eten en Forensic Files, Cops en Border Security kijken. Vanochtend tegen half negen richting Ucluetet gereden, en zoals al voorspelt was, was het weer ronduit kut. Regen, regen en nog eens regen. En als je wat van zei, kregen we tot drie keer toe het antwoord: tja...het is hier een regenwoud. Dat zal, maar op een gegeven moment mag het ook wel weer eens droog worden. We hebben in de stromende regen een rondje gelopen langs een vuurtoren, die behalve lelijk, ook nog eens veel lawaai maakte. Tegen 1 uur konden we inchecken bij het hostel. Op zich heel mooi gelegen, met mooi weer, maar nu was het vooral troosteloos, en het feit dat we met 12 man op een kamer liggen, helpt ook niet heel erg. Maar het is voor 1 nacht, dus dat overleven we ook wel weer. Daarna doorgereden naar Tofino, door het pacific rim park, maar het weer maakte dat we eigenlijk nergens zijn gestopt. In Tofino nieuwe schoenen gekocht, je moet wat, en omdat ik meer dan een week mijn bergschoenen niet aan kan omdat mijn hiel erg veel pijn doet. Ik heb vandaag vooral op slippers gelopen, natte voeten krijg je toch wel, en nu heb ik ook lage wandelschoenen. Nadat we hadden geconstateerd dat er ook in Tofino niet heel veel te doen was, behalve nat worden, zijn we maar terug gegaan naar het hostel. Je kunt hier wel van alles, zoals orka's kijken, kajakken, etc, maar het punt dat de laaghangende bewolking was overgegaan in mist, maakte dat ik niet geloof dat je op een boot op open water wel veel ziet. Er zou vandaag 22 mm regen vallen, en dat quotum was tegen half vier volgens ons wel gehaald. Het enige hoogtepunt van deze dag leek het standje lager zetten van de ruitenwissers te worden. Totdat ik even naar de auto liep op wat te pakken. Inmiddels was het redelijk droog en ik stond nog even te roken, toen er een jongeman een sigaret aan mij vroeg. Deze gegeven, en hij vroeg me wat, en ineens zei hij wow....een beer. Er was een auto het parkeerterrein opgereden, en die had een beer laten schrikken. Een zwarte, die in no time halverwege een boom geklommen was. Wij stonden te kijken, op 15 meter afstand, en de beer kwam de boom weer uit. Ik kreeg het dringende advies in de auto te gaan zitten, en dat heb ik dan ook maar gedaan. De beer vertrok de struiken in, en was ook zo weer weg. Maar ze zitten hier dus wel. Dat hadden we al gelezen natuurlijk, maar veel beren hebben we nog niet gezien. Hierna een pizza gegeten (14 dollar voor 2 pizza's van ristorante, ze zijn gek hiero). Daarna even naar het strand achter het hostel gelopen, het was inmiddels zo goed als droog, maar wel erg mistig. Daarna met de auto nog even net park in gereden en gestopt bij long beach. Hier zou je veel drijfhout, beren en zelfs orka's in de zee kunnen zien. Nou...het was eb, en wij konden vanaf het strand de zee niet eens zien door de mist, dus we zijn maar terug gegaan. Morgenvroeg wegwezen hier en naar Victoria. Daar is het weer wat beter.