Golden - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu Golden - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu

Golden

Blijf op de hoogte en volg Irene

15 September 2015 | Canada, Lake Louise

Vanochtend vanuit Lake Louise vertrokken richting Yoho National Park. Het weer was een stuk minder, bewolkt en knap koud, maar daar hebben wij ons dapper doorheen geslagen. In Yoho de highlights bekeken, waaronder een waterval met een lange naam en het Emerald Lake. Inmiddels was het weer al aardig bijgetrokken, dus het was prima te doen. De waterval was wel leuk, maar het uitzicht op de terugweg was mooier. Daarna doorgereden naar Golden, waar we zouden overnachten. Hier eerst even bij het visitor centre geweest, en besloten dat we door zouden rijden naar Glacier National park. Dat was nog drie kwartier verder rijden. Dit is een beetje een raar park, de snelweg gaat er dwars doorheen, en het is lastig om van de weg af te gaan. We hadden twee wandeltips gekregen, maar degene die we wilde doen, was afgesloten. Wel een stuk gelopen, maar het was weinig spectaculair. Veel stukken mag je ook alleen lopen met vier of meer mensen, vanwege de grote hoeveelheid beren die er lopen. Wij hadden er nog niet een gezien, en vandaag was toch wel de laatste kans. Uiteindelijk een illusie armer, terug gereden naar Golden, nadat we eerst hadden overwogen dat niet te doen, en die 34 euro verlies voor lief te nemen, morgen moeten we dit stuk namelijk weer rijden. Uiteindelijk dit niet gedaan omdat er na Golden ook niet veel bijzonders zat. En dat was maar goed ook, want langs de kant van de weg liep er ineens een zwarte beer. Wij stoppen, foto's maken etc, wat hier niet echt op prijs wordt gesteld. Het parkbeheer reed voor ons en die keerde om zijn auto midden voor de beer te zetten, zodat niemand hem meer zag. Op zich te begrijpen, want op een snelweg een file krijgen door een beer is niet echt aan te raden. Maar wij hadden hem al op de foto. Weer met hernieuwde moed terug gereden naar Golden, op zoek naar onze overnachtingsplek. Het weer was een niet beter op geworden, maar we hoeven in ieder geval niet zelf een tent op te zetten. De ranch was wat verlaten en we konden eerst iemand vinden, al wel onze yuk gezien, en toen we terug liepen naar de receptie, liep daar ook weer een beer tussendoor. Een fijn idee als ik er vannacht uit moet om naar de wc te gaan. Het schijnt normaal te zijn, er lopen ook wolven etc. Ik ben dus benieuwd voor vannacht. Golden zelf is een redelijk troosteloos gebeuren, wat we al wel verwacht hadden. Dus morgenvroeg snel weer verder. Waarheen weten we nog niet precies, maar in ieder geval zuidelijk richting Vancouver. Daar schijnt een wijngebied te zitten, met mooier weer, dus dat gaan we maar eens bekijken.