Banff - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu Banff - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu

Banff

Blijf op de hoogte en volg Irene

14 September 2015 | Canada, Lake Louise

Gisterochtend zijn we tegen acht uur uit Calgary vertrokken richting Banff. Vanuit de kale hoogvlaktes met graan, rij je zo tegen de Rocky Mountains. Het was niet zo heel ver, maar wel al aardig druk omdat iedereen voor het weekend hier wil zijn. De verwachtingen voor in ieder geval zaterdag waren prima, zondag iets minder, en daarom besloten eerst naar Jasper te rijden, via de icefield road. Een mooie weg langs glestjers en mooie uitizichten. Hier diverse keren gestopt om te kijken en wat rond te lopen. Van een waterval, naar een gletsjer. Jasper zelf was 230 kilometer rijden en dat alleen voor de heen weg, dus maar niet helemaal totaal Jasper gereden, maar tot aan de icefields. De bomen verkleuren al mooi, wat voor mooie uitzichten zorgt. Tegen half zes waren we terug in Banff, en hier maar bij de Mac gegeten, omdat de rest niet te betalen is, en uiteraard de nodige toeristenwinkels bezocht. Hoeven we dat morgenvroeg niet meer te doen en kunnen we gelijk door naar Lake Louise. De nacht was luidruchtig, ons hostel was druk en veel mensen waren midden in de nacht nog herrie aan het maken, en tegen kwart voor zes ging er tot twee keer toe een auto alarm af. Slapen werd hem niet meer, en maar opgestaan en gegeten. Kwam ook mooi uit, want vandaag wilde we de bowe parkroad rijden, en daar schijn je te struikelen over de beren en aanverwant groot wild. Aangezien we nog geen beer hebben gezien, leek ons dat een goed plan. Het weer liet ons wel een beetje in de steek, het regende en het was niet erg warm te noemen. Ook geen beer te bekennen, dus die hebben we nog steeds niet af kunnen vinken van ons lijstje. Wel nog naar Johnson canyon gelopen, maar erg spectaculair, op en een leuk vogeltje na, was het niet. Tegen half tien waren we we bij Lake Louise, en doorgereden naar Lake Mauraine. Dit is een erg groot meer, dat heel veel mensen aantrekt, want wij konden nog parkeren, maar dat is tegen de middag niet meer mogelijk en dan moet je met een bus. Een stuk langs het meer gelopen en de gletsjer was wel goed te zien,maar het was erg bewolkt. Je kunt hier wel naar plekken lopen waar vaak beren te zien zijn, maar dit moet je doen met een groep van minstens vier personen, vanwege de veiligheid. Gelukkig begon het wel wat open te trekken, dus toen we hier uitgekeken waren, zelfs nog een Pika hebben gezien, zijn we naar Lake Louise gegaan. Een beetje een zelfde soort meer, met net zoveel mensen, maar hier staat ook een enorm hotel. Het weer was inmiddels al wat opgeklaard, dus we konden lekker een stuk lopen langs het meer. Hier ons vermaakt met het kijken naar de toeristen die foto's maken van zo ongeveer alles. Het is niet te geloven dat de selfie stick hier nog niet verboden is. Ook nog een mooie stellar jay op de foto kunnen zetten. Maar wederom geen beer, die zouden ook wel gek zijn om hier te gaan lopen. Uiteindelijk maar naar Lake Lousie Village gereden, een kleine versie van Banff en hier ingecheckt in ons hostel. Een best wel grote met veel faciliteiten. Hier konden we mooi de was even doen en onze tent laten drogen, dienst een paar dagen nat ingepakt is. Hier wat tv gekeken en vanavond kunnen we hier eten. Door de minder goede nacht, zijn we allebei wel moe, maar vroeg slapen, betekent ook weer erg vroeg wakker worden, en dat is voor morgen niet echt nodig. Dan rijden we door naar Golden, een plaatsje wat verderop, daar hebben we een grote tent gereserveerd. Er liggen twee parken eromheen, dus als het weer wat mee zit, dan kunnen we hier heen. Het schijnt tot morgenmiddag wel aardig te blijven, dus dat hopen we dan maar, en misschien komen we dan toch nog beren tegen. Anders zijn we genoodzaakt in Vancouver naar een dierentuin te gaan.