Sleepless in Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu Sleepless in Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Irene Zuethof - WaarBenJij.nu

Sleepless in Seattle

Blijf op de hoogte en volg Irene

30 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Seattle

Gisteren was het vroeg dag, rond kwart voor zes vertrokken naar Schiphol om daar om kwart voor elf het vliegtuig te nemen naar Philadelphia. Dat ging allemaal mooi op tijd en na 7 uur vliegen waren we er. Goed warm weer, en de douane was een fluitje van een cent, dat hebben we wel eens anders gezien. Het jammere was wel dat we vier uur overstap tijd hadden, en die dachten we ook nodig te hebben omdat doorgaans de douane in Amerika een tijdrovende klus is. Hier dus niet en de bagage was er ook nog eens op tijd. Door naar de volgende vlucht, en ergens hebben we de balie gemist om onze bagage weer door te laten sturen, zodat we bij de security stonden met al onze zooi. De meneer vond het wat onwaarschijnlijk dat we dit allemaal het vliegtuig in wilde hebben, en die stuurde ons terug. Ergens beneden een balie gevonden die onze bagage wel aan wilde nemen. Het wachten kon beginnen, het was inmiddels half twee en om zes uur ging onze vlucht pas. Dat werden lange uren. Maar wat gegeten, en Ik ben een paar keer naar buiten geweest om te roken. Moest dan wel weer iedere keer door de security heen en de meneer daar vroeg of ik soms rookte, en als dat zo was, ik beter kon gaan drinken, want dat was wel toegestaan op het vliegveld. Dat leek mij dan ook weer wat overdreven. Tegen zes uur konden we verder, de vlucht was niet vol, dus we hadden drie stoelen voor ons beide, maar geen tv, en we kregen ook geen eten. Het was dus maar goed dat we al gegeten hadden. Na vijf uur vliegen waren we in Seattle, waar de regen met bakken de lucht uit kwam. Dat scheen pas sinds een uur zo te zijn, altijd fijn, zo'n warm welkom. Een taxi genomen naar het hostel, dat in het centrum ligt. Het is een redelijk netjes hostel, met acceptabele bedden. Omdat we inmiddels wel weer zin in eten hadden, eerst bij de Subway wat gegeten. Daarna even douchen en tegen half twaalf naar bed gegaan. Onze hoop op een fatsoenlijke nachtrust, stopte zo rond vier uur. Allebei weer klaarwakker, en dus er maar uit gegaan. Het weer is hier wel constant te noemen, het regent gestaag door, maar op verschillende sites van de weersvoorspellingen, staan verschillende verwachtingen voor vandaag. We hebben gaan uit van de meest gunstigste, en dat is dat het tegen negen uur droog wordt, dat duurt nog maar 3 uur, dus tot die tijd is het even afzien. We mogen zo een ontbijt maken, en daar zijn we wel aan toe. Daarna maar eens even naar de Pike Market, dat schijnt de bekendste markt van de USA te zijn, en uiteraard naar de Rei, de Amerikaanse variant van de Bever. Het zou leuk zijn als het dan wat droger is want dat is een half uur lopen. En er schijnt hier ook in de buurt een kauwgumstraatje te zitten, geen idee wat ik me hierbij voor moet stellen, maar dat zien we vanzelf. Eerst maar eens even wat eten.